Feature requests KPN TV+ Box

  • 18 March 2023
  • 631 reacties
  • 27483 keer bekeken


Toon eerste bericht

631 reacties

Als je een nieuw abonnement hebt krijg je alleen de DIW7022, pietheingrun.

Die werkt goed met HDMI CEC op een Sony of een Philips. Maar niet op een Samsung.

Overigens werkten de oudere decoders via Samsung via de IR-hub die onderaan het scherm zit. Signaal van Samsung ab naar de tv en vervolgens van de tv hub naar de ontvanger. Werkte derhalve niet als ie een (houten) plankje lager zat.

Reputatie 7
Badge +6

Maar ik vroeg me af als je de afstandsbediening die bij de vip5202 hoort los koopt, of die ook werkt op de 7022. En je daarmee dan via HDMI cec ook de Samsung tv kan bedienen.

Reputatie 7

Maar ik vroeg me af als je de afstandsbediening die bij de vip5202 hoort los koopt, of die ook werkt op de 7022. En je daarmee dan via HDMI cec ook de Samsung tv kan bedienen.

Nee, die is niet geschikt voor de TV+ Box.

Met de afstandsbediening van de TV+ Box kan je, als het goed is, ook het volume van de televisie bedienen, het ingangskanaal voor de televisie kiezen en de televisie aan en uitzetten.

Laten we nu weer on-topic gaan.

Reputatie 7
Badge +25

Weer een paar punten.

 

41. Uit kunnen zetten van de rode led in stand-by

Geen prio. Gaan we niet doen.

 

35. Voorkomen dat teruggevallen wordt op unicasts na pauzeren van live uitzending door gebruik cache/buffer van bijvoorbeeld maximaal 2 à 3 GB of zelfs wat aan geheugen beschikbaar is. Met 3GB kan een kleine 30 minuten van de zenders 1 t/m 10 in de beste kwaliteit gecached worden.

Leuk dat er wordt meegedacht op deze manier, maar dit is niet uitvoerbaar.

 

38. Apart kunnen instellen van het geluid voor S/PDIF en HDMI. Bijvoorbeeld Dolby voor HDMI en Stereo voor S/PDIF. Hierdoor kunnen mensen met een gehoor-ondersteunend apparaat deze op de SmPDIF aansluiting aansluiten terwijl de overige kijkers gewoon van Dolby kunnen blijven genieten via HDMI.

Hier wordt aan gewerkt.

 

37. Gehele beschrijving van de uitzending kunnen lezen.

Deze valt voor nu onder: Dingen waar het team naar gaat kijken of ze dit (op een nette manier) kunnen gaan doen. Betekent dat nog niet zeker is of het gaat gebeuren. En als het dan op de planning komt, wanneer het dan beschikbaar zal zijn. 

 

40. Grootte van het lettertype kunnen instellen, deze is op sommige punten erg klein

Gaan we naar kijken, onderzoek moet nog starten.

Reputatie 7
Badge +20

@Paul_

 

Punt 35

Ik ga er wel van uit dat er gewerkt wordt dat een opname in dezelfde kwaliteit gekeken kan worden als live kijken.

Op de “oude” box was dat wel zo en het hoort anno 2023 ook zo te zijn.

 

En Punt 39:  

HDR automatisch vind ik (en vele anderen) een heel belangrijk punt.

Eigenlijk zelf normaal.

Als ik op een app op de LG Oled tv kijkt, dan is bij HD uitzending geen 4K en HDR, maar als er een 4K uitzending is, dan schakelt automatisch HDR en Dolby Vision in (zie je rechtsboven in beeld).

Ook dit is iets dat anno 2023 geen probleem moet zijn en elf standaard moet zijn. 

 

Reputatie 7

35. Voorkomen dat teruggevallen wordt op unicasts na pauzeren van live uitzending door gebruik cache/buffer van bijvoorbeeld maximaal 2 à 3 GB of zelfs wat aan geheugen beschikbaar is. Met 3GB kan een kleine 30 minuten van de zenders 1 t/m 10 in de beste kwaliteit gecached worden.

Leuk dat er wordt meegedacht op deze manier, maar dit is niet uitvoerbaar.

Waarom is dit niet uitvoerbaar?

Waarom kan de TV+ app geen cache opbouwen terwijl andere apps dat prima kunnen?

Weet je dat de multicast stream vrolijk binnen blijft komen als je een live uitzending pauzeert?

Waarom sla je die dan niet op in een cache en toon je de uitzending vanuit de cache. Dat laatste gebeurt naar alle waarschijnlijkheid nu ook al alleen is die cache heel erg klein.

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_

 

Punt 35

Ik ga er wel van uit dat er gewerkt wordt dat een opname in dezelfde kwaliteit gekeken kan worden als live kijken.

Op de “oude” box was dat wel zo en het hoort anno 2023 ook zo te zijn.

Ik vind het woordje “anno” altijd zo mooi in dit soort gesprekken. Je kan er de klok op gelijk zetten. 😄

Maar natuurlijk willen wij ook dezelfde kwaliteit bij opnames. Dat is niet per se hetzelfde als wat er bij punt 35 staat. Specifieker dan dat kan ik het nog niet maken. 

 

En Punt 39:  

HDR automatisch vind ik (en vele anderen) een heel belangrijk punt.

Eigenlijk zelf normaal.

Als ik op een app op de LG Oled tv kijkt, dan is bij HD uitzending geen 4K en HDR, maar als er een 4K uitzending is, dan schakelt automatisch HDR en Dolby Vision in (zie je rechtsboven in beeld).

Ook dit is iets dat anno 2023 geen probleem moet zijn en elf standaard moet zijn. 

 

Anno! Ook ik ben het natuurlijk helemaal met je eens. De wens is echt wel bekend bij de mensen die hier over gaan. Als we daar wat over kunnen melden, dan doen we dat. 

 

35. Voorkomen dat teruggevallen wordt op unicasts na pauzeren van live uitzending door gebruik cache/buffer van bijvoorbeeld maximaal 2 à 3 GB of zelfs wat aan geheugen beschikbaar is. Met 3GB kan een kleine 30 minuten van de zenders 1 t/m 10 in de beste kwaliteit gecached worden.

Leuk dat er wordt meegedacht op deze manier, maar dit is niet uitvoerbaar.

Waarom is dit niet uitvoerbaar?

Waarom kan de TV+ app geen cache opbouwen terwijl andere apps dat prima kunnen?

Weet je dat de multicast stream vrolijk binnen blijft komen als je een live uitzending pauzeert?

Waarom sla je die dan niet op in een cache en toon je de uitzending vanuit de cache. Dat laatste gebeurt naar alle waarschijnlijkheid nu ook al alleen is die cache heel erg klein.

Ik heb geen idee. We gaan nu echt de techniek in, en de waarom weet ik niet. Maar blijkbaar is het niet uitvoerbaar. Persoonlijk denk ik dat het vooral belangrijk is dat de kwaliteit over de hele linie gelijk wordt, en hoe we dat voor elkaar krijgen is minder belangrijk.
 

Reputatie 7
Badge +22

Anno! Ook ik ben het natuurlijk helemaal met je eens. De wens is echt wel bekend bij de mensen die hier over gaan. Als we daar wat over kunnen melden, dan doen we dat. 

@Paul_ waarom wordt daar dan niet naar geluisterd door die bekende mensen die daar over gaan? Valt me wel op dat als er aardig wat klanten zijn met dezelfde issues, maar ik voel soms gewoon dat ze zoiets hebben van: “Dat is hartstikke mooi, maar we doen eerst wat we zelf willen.” Begrijp je wat ik daar mee bedoel? Het lijkt wel of we niet gehoord worden, “zij” vinden het geen “hoge prioriteit” dus dan gebeurd het ook niet. Ze kunnen beter kijken waar de meeste meldingen over gaan en die eerst aanpakken en checken, want dan houd je de klanten sneller tevreden. Want die update van:

Zie ik niks terug waar de klanten tegenaan lopen dat die zijn aangepakt, ik hoop dat er eens gesprek kan komen met dat team. Leest die tv team wel mee op het forum? Dat zou eens een pré zijn, dan kunnen ze ook zien waar het meeste problemen zitten. En deze problemen eerst aanpakken, toch? 😉👍

Reputatie 7
Badge +25
  1. Volgens mij heb ik in die Product Update uitgelegd hoe die dingen (ongeveer) werken
  2. Stel dat voor “HDR automatisch” en bijv. de geluidsproblemen beide een firmware update nodig is. Welke is dan volgens jou belangrijker? Persoonlijk zie ik heeel graag “HDR automatisch”, maar toch zie ik liever eerst de geluidsproblemen opgelost. (is maar een hypothetisch voorbeeld)
  3. Het is ook goed om je te realiseren dat niet alleen het forum telt als input voor het tv team. 
  4. Ja, ze lezen regelmatig mee hier, en wij voeden ze ook constant met feedback. Leuk, toch?
  5. Je kunt ervan uitgaan dat de collega's van tv heel goed weten waar de meeste problemen zijn bij klanten.
Reputatie 7
Badge +20
  1. Volgens mij heb ik in die Product Update uitgelegd hoe die dingen (ongeveer) werken
  2. Stel dat voor “HDR automatisch” en bijv. de geluidsproblemen beide een firmware update nodig is. Welke is dan volgens jou belangrijker? Persoonlijk zie ik heeel graag “HDR automatisch”, maar toch zie ik liever eerst de geluidsproblemen opgelost. (is maar een hypothetisch voorbeeld)

 

Waarom niet beide tegelijk?

Dus beide in 1 firmware update?

Reputatie 7
Badge +22
  1. Volgens mij heb ik in die Product Update uitgelegd hoe die dingen (ongeveer) werken
  2. Stel dat voor “HDR automatisch” en bijv. de geluidsproblemen beide een firmware update nodig is. Welke is dan volgens jou belangrijker? Persoonlijk zie ik heeel graag “HDR automatisch”, maar toch zie ik liever eerst de geluidsproblemen opgelost. (is maar een hypothetisch voorbeeld)
  3. Het is ook goed om je te realiseren dat niet alleen het forum telt als input voor het tv team. 
  4. Ja, ze lezen regelmatig mee hier, en wij voeden ze ook constant met feedback. Leuk, toch?
  5. Je kunt ervan uitgaan dat de collega's van tv heel goed weten waar de meeste problemen zijn bij klanten.

Heel fijn nog voor jou uitleg @Paul_, dank je wel. 👍

Reputatie 7
Badge +25
  1. Volgens mij heb ik in die Product Update uitgelegd hoe die dingen (ongeveer) werken
  2. Stel dat voor “HDR automatisch” en bijv. de geluidsproblemen beide een firmware update nodig is. Welke is dan volgens jou belangrijker? Persoonlijk zie ik heeel graag “HDR automatisch”, maar toch zie ik liever eerst de geluidsproblemen opgelost. (is maar een hypothetisch voorbeeld)

 

Waarom niet beide tegelijk?

Dus beide in 1 firmware update?

Waarom dan niet gewoon alles met 1 druk op de knop oplossen...?🤝🏾

Reputatie 7
Badge +20
  1. Volgens mij heb ik in die Product Update uitgelegd hoe die dingen (ongeveer) werken
  2. Stel dat voor “HDR automatisch” en bijv. de geluidsproblemen beide een firmware update nodig is. Welke is dan volgens jou belangrijker? Persoonlijk zie ik heel graag “HDR automatisch”, maar toch zie ik liever eerst de geluidsproblemen opgelost. (is maar een hypothetisch voorbeeld)

 

Waarom niet beide tegelijk?

Dus beide in 1 firmware update?

Waarom dan niet gewoon alles met 1 druk op de knop oplossen...?🤝🏾

 

??

Wat bedoel je?

 

Ik bedoelde dat je met 1 update meerdere dingen tegelijk kan aanpassen.

Dus niet 1 voor 1.

Ik begrijp dat de ontwikkelaars er mee bezig zijn, dus ik wacht verder rustig af.

 

Zoals ik al elders schreef:

Ik heb geen problemen, maar wel wensen.😉

 

Beeld en geluid zijn 2 dingen die niet los van elkaar staan.

Beide zijn even belangrijk voor een goede kijk ervaring.😉

Reputatie 7
Badge +25
  1. Volgens mij heb ik in die Product Update uitgelegd hoe die dingen (ongeveer) werken
  2. Stel dat voor “HDR automatisch” en bijv. de geluidsproblemen beide een firmware update nodig is. Welke is dan volgens jou belangrijker? Persoonlijk zie ik heel graag “HDR automatisch”, maar toch zie ik liever eerst de geluidsproblemen opgelost. (is maar een hypothetisch voorbeeld)

 

Waarom niet beide tegelijk?

Dus beide in 1 firmware update?

Waarom dan niet gewoon alles met 1 druk op de knop oplossen...?🤝🏾

 

??

Wat bedoel je?

 

Ik bedoelde dat je met 1 update meerdere dingen tegelijk kan aanpassen.

Dus niet 1 voor 1.

Ik begrijp dat de ontwikkelaars er mee bezig zijn, dus ik wacht verder rustig af.

 

Zoals ik al elders schreef:

Ik heb geen problemen, maar wel wensen.😉

 

Beeld en geluid zijn 2 dingen die niet los van elkaar staan.

Beide zijn even belangrijk voor een goede kijk ervaring.😉

Het was een grapje (soort van). Mijn voorbeeld was hypothetisch. Vanzelfsprekend wil je alle (grote) problemen het liefst in 1 firmware-update oplossen… Maar dat kan lang niet altijd. Ook is het ene probleem groter dan de andere. Etc.

 

Maar laten we deze discussie verder staken en het topic weer gebruiken voor nieuwe verzoeken.

Er is al veel geschreven daarom voeg ik alleen mijn belangrijkste probleem met TV+ toe. Er is namelijk al veel over geschreven in dit forum. 

Ik heb een gehoorhandicap. Om goed TV te kunnen kijken heb ik gewoon ondertiteling nodig. Is deze ondertiteling beter dan bij de Hussel abonementen, dit kan voor mij namelijk een game changer zijn. 

Zolang er hierover geen duidelijkheit is, gaan wij nooit naar KPN TV+ (en waarschijnlijk ook niet de andere ruim 2,5 miljoen gehoorgestoorden en gezinsleden). 

Ik zou het erg fijn vinden als de standaard andriod TV feature voor verbinding maken met een netwerkschijf aangezet kan worden.

Mijn Nvidia Shield heeft deze feature al jaren.

 

Usecase is dat je dan erg gemakkelijk vanaf een netwerkschijf galerij apps kunt gebruiken voor foto en video.

Reputatie 7

Ik zou het erg fijn vinden als de standaard andriod TV feature voor verbinding maken met een netwerkschijf aangezet kan worden.

Mijn Nvidia Shield heeft deze feature al jaren.

Kan je eens een screenshot posten van die feature op jouw Nvidia Shield?

Ik zou het erg fijn vinden als de standaard andriod TV feature voor verbinding maken met een netwerkschijf aangezet kan worden.

Mijn Nvidia Shield heeft deze feature al jaren.

Kan je eens een screenshot posten van die feature op jouw Nvidia Shield?

onderstaande link neemt je mee in hoe een netwerkschijf de mappen.

linkje

Onderstaande schermpje hebben we wel, maar toont alleen de lokale storage. (heb geen usb storage geprobeert trouwens)

 

Reputatie 7

Dat is mooie functionaliteit maar ik ben bang dat die functionaliteit specifiek voor de Nvidia Shield is.

Ik denk dat de ontwikkeling van dergelijke functionaliteit eerder bij Sagemcom ligt dan bij KPN.

Reputatie 7
Badge +8

@wjb wellicht lees ik er overheen maar als je van tv kijken naar de gids gaat dat het geluid even uitgaat dat is ook iets wat anders kan.

Als ik dat met Tivimate doe onderbreek je niks

Reputatie 7

@wjb wellicht lees ik er overheen maar als je van tv kijken naar de gids gaat dat het geluid even uitgaat dat is ook iets wat anders kan.

Dat is wat mij betreft een bug en niet een feature request.

Reputatie 7
Badge +8

Weet niet of je het een bug wil noemen heeft vanaf dag 0 dat we met de pilot begonnen er al in gezeten.

Wellicht hoort het in de software wat ze gebruiken.

Reputatie 7

Weet niet of je het een bug wil noemen heeft vanaf dag 0 dat we met de pilot begonnen er al in gezeten.

Wellicht hoort het in de software wat ze gebruiken.

Hij staat er ook al tussen op plaats 21.

Reputatie 7
Badge +8

Weet niet of je het een bug wil noemen heeft vanaf dag 0 dat we met de pilot begonnen er al in gezeten.

Wellicht hoort het in de software wat ze gebruiken.

Hij staat er ook al tussen op plaats 21.

jeetje echt gewoon overheen gelezen

Reputatie 6
Badge +6

22 Met 1 knop terug naar live tv gaan we niet doen. Er zit geen TV knop meer op de afstandsbediening die hiervoor gebruikt kan worden. In de meeste gevallen kan men met 2 drukken op een knop terugkomen op de zender waar je was (home knop + ok om de laatstgekeken zender te openen). 

Ik kom toch even terug op punt 22 'Terug naar Live TV' knop.

Momenteel zijn er 2 knoppen op de afstandsbediening die dezelfde functie hebben. 

De 'apps' knop gaat naar de apps en als je de 'Hoofdmenu' knop (huisje) ingedrukt houdt, ga je ook naar de apps toe. Waarom hier voor gekozen is, kan ik even niet bedenken.

Dit laatste zou toch zo geprogrammeerd kunnen worden als 'Terug naar Live TV'. 

Of praat ik hierbij wartaal?

Reageer