Feature requests KPN TV+ Box

  • 18 March 2023
  • 640 reacties
  • 27958 keer bekeken


Toon eerste bericht

640 reacties

Reputatie 4
Badge +4

steffen1 schreef:

wjb arris is veel ouder. ik praat niet over hoe lang kpn hem heeft 🤔 

Je hebt het echter niet over Arris maar over de Arris 5202 en die is toch echt maar 3,5 jaar oud.

 

steffen1 schreef:

maar zoals aangegeven, u vind het weinig ,ik en ron vinden het te veel.

Nogmaals, dan moet er echt nog iets anders spelen want het volume verschil tussen mijn 8001 en mijn 7022 is marginaal.

ik denk dat ik dan zelf in de war ben, maar voor de corrona was de 5202 er. 🤔 maar ja ik heb nu de 7022, dus maakt niet uit😁

Reputatie 7

Updates:

 

Geluidsniveau bij maximaal volume hoger (en lager) in kunnen stellen. (Klik)

TV Team bevestigt dat ze bij Steffen zijn geweest, en dat er inderdaad geluidsverschil is. Ze zien echter ook dat dit niet overal speelt, en dat het voor het grootste deel van de klanten goed werkt, danwel acceptabel is. Volume is complex, dus het is ook niet iets dat zomaar even is verholpen. Volumeverschil is wel iets dat op de radar blijft, en als ze daar verbeteringen in kunnen doen, dan zullen ze dat ook doen.

Specifiek wat betreft het verhogen van het maximaal volume, die kans achten we niet groot. Dat is iets dat door/met de leverancier van de boxen gedaan moet worden. We gaan het bij hen navragen of dit kan. Maar we hebben er geen hoge verwachtingen van. 

 

Beschikbaarheid einddatum tonen bij on-demand. (Klik)

Is op de lijst gezet, onbekend of en wanneer het dan komt.

 

(ik pas het gemarkeerde antwoord aan met deze updates)

Reputatie 4
Badge +4

Updates:

 

Geluidsniveau bij maximaal volume hoger (en lager) in kunnen stellen. (Klik)

TV Team bevestigt dat ze bij Steffen zijn geweest, en dat er inderdaad geluidsverschil is. Ze zien echter ook dat dit niet overal speelt, en dat het voor het grootste deel van de klanten goed werkt, danwel acceptabel is. Volume is complex, dus het is ook niet iets dat zomaar even is verholpen. Volumeverschil is wel iets dat op de radar blijft, en als ze daar verbeteringen in kunnen doen, dan zullen ze dat ook doen.

Specifiek wat betreft het verhogen van het maximaal volume, die kans achten we niet groot. Dat is iets dat door/met de leverancier van de boxen gedaan moet worden. We gaan het bij hen navragen of dit kan. Maar we hebben er geen hoge verwachtingen van. 

 

Beschikbaarheid einddatum tonen bij on-demand. (Klik)

Is op de lijst gezet, onbekend of en wanneer het dan komt.

 

(ik pas het gemarkeerde antwoord aan met deze updates)

ps zoals het hier wordt gezegd klopt niet geheel zoals besproken, zpals ik elke keer krijg bij kpn.

het komt op de lijst , en het is niet ingewikkeld

ingewikkeld is: kpnmkoopt android boxen , alle android apps en firmware updates komen vanuit de leverancier sagecom. de app updates is van kpn. 

sagecom kan de volumeinstellingen zeer makkelijk er in zetten(is android) maar de communicatie moet goed verlopen.

 

Reputatie 1

Dingen die we waarschijnlijk niet gaan doen

 

Nr 42 moet daar 44 zijn en wat is de status van nr 42?

Reputatie 7

Je hebt gelijk, @Wim123456. Ik pas dat nummer even aan.

Betreffende de echte 42: Sortering opnames aan kunnen passen, ik zou zweren dat ik dit al nagevraagd had. Maar ik kan het niet meer terugvinden. Dus ik neem het deze week (opnieuw) mee.

Reputatie 6
Badge +6

Wat: Uitleg in beeld over functies kleurtoetsen afstandsbediening.

Voor de specifieke schermen hieronder kan ik me ook voorstellen dat er een kleurtje onder/rond de icoontjes komt, en dat er dan ook een icoontje voor “5 minuten vooruit” wordt toegevoegd. Maar geen idee of dat op andere plekken ook voldoende zou zijn, want geen idee wat er met die knoppen kan.

Achtergrond:

Vandaag ontdekt dat de VIP5202 uitleg geeft over de kleurtoetsen, en dat vind ik superhandig:

 

Uitleg kleurtoetsen afstandsbediening in beeld bij VIP5202.

In TV+ ontbreekt dat in beeld, en heb ik die “5 minuten vooruit” toevallig ontdekt (en lang gedacht dat het “terug naar live” was, en pas later dat het maar een sprong van 5 minuten is):

 

Geen uitleg (of gekleurde iconen) in beeld bij TV+ Box.

 

De TV+ handleiding verwijst ook naar “Overeenkomende opties in beeld kiezen”:

 

Uitleg in meegeleverde gebruiksaanwijzing.

 

Ik heb in TV+ nog nergens uitleg over de kleurtoetsen in beeld gezien.

Ik weet natuurlijk dat er uitleg onder de knoppen komt als je die selecteert. Maar niet alle opties (zoals hier de “5 minuten vooruit”) hebben een knop. En die gekleurde knoppen zijn superhandige één-druk snelle acties:

 

Uitleg in TV+ Box bij selecteren knop.

 

Reputatie 7

Ik verwacht niet dat we in de infobalk dingen gaan toevoegen. Die balk is al groter dan hij is op de andere ontvangers, en vanuit het team is al vaker aangegeven dat ze die balk niet te vol en te druk willen maken. Maar, verzoek om on-screen informatie over welke kleurknoppen op dat scherm te gebruiken zijn is niet nieuw. Hebben we ook al wel eens aangekaart, maar niet een hele duidelijke reactie op gehad. 'k neem hem komende week mee in het feedbackrondje. 

Reputatie 6
Badge +6

Serveersuggesties 😎

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Serveersuggesties 😎

 

 

Een mogelijkheid is natuurlijk ook om die twee betreffende symbolen de kleuren groen (voor ‘terugkijken’) of geel (voor ‘Meer info’) te geven.  Lijkt mij voldoende en duidelijk genoeg.

Reputatie 6
Badge +6

Een mogelijkheid is natuurlijk ook om die twee betreffende symbolen de kleuren groen (voor ‘terugkijken’) of geel (voor ‘Meer info’) te geven.

Dat zorgt op dit moment wel voor verwarring met opties die ingeschakeld zijn. Zoals favoriete zender (nu rood) of ondertiteling aan (nu ook groen). Maar wel fijn dat het dan ook zonder dat je over de knop gaat al meteen te zien is.
 

Groen icoon als TV+ ondertiteling aanstaat, rood icoon voor favoriete zender.

 

Hoi, wjb.

Punt 5 is er volgens mij al een tijdje. En zou derhalve een groen vinkje verdienen.😉

Reputatie 7

Hoi, wjb.

Punt 5 is er volgens mij al een tijdje. En zou derhalve een groen vinkje verdienen.😉

Nee, die verdient nog geen groen vinkje immers de synchronisatie laat nog sterk te wensen over. Zolang je niet in "Opgeslagen" bent geweest staan er ook nog geen opname icoontjes bij de uitzendingen in de gids.

Bij terugkijken uit de gids alle beschikbare afleveringen tonen. Net als bij de smart-tv app. Hieronder screenshots van de Android-TV app.

 

Reputatie 7

Hallo, ik heb weer wat updates, en ook een paar vragen deze keer :)

 

19. Ondertiteling/teletekst bij meerdere zenders inclusief mogelijkheid om in de gesproken taal te ondertitelen.

Hier wil ik graag juist jullie iets vragen.
Inmiddels is er ondertiteling op de Nederlandse zenders, op de Belgische zenders, op de BBC's. 
Rai Uno gaat nog even op zich laten wachten, dat blijkt wat lastiger en heeft in verhouding tot andere zaken een wat lagere prioriteit.

De vraag is dan: Wat missen jullie nu nog qua ondertiteling? 
En dan gaat het me niet om de bugs (punt 23 is ook eigenlijk bug). Daarover heb ik ook wat meer info verkregen, maar dat ga ik zo dadelijk in de bekende bevindingen verwerken.

Ik wil weten dingen als 

  • welke zenders zou je nog meer ondertiteling willen
  • wat bedoelen jullie precies met 'de gesproken taal te ondertitelen?'
  • andere dingen die je kunt bedenken


12. Lijstweergave voor opnames (en Nu op TV). 
Gaan we niet doen. We hebben niet de intentie om het menu van de andere ontvangers te gaan namaken voor de TV+ Box. 

39. HDR.
Helaas nog geen prognose, maar wel even weer de bevestiging dat hier nog steeds aan gewerkt wordt.

42. Sortering van de opnames.
Staat op de planning om sortering mogelijk te maken. Of dit dan alleen omgekeerd chronologisch zal gaan zijn of dat alfabetisch op titel ook een optie wordt is nog niet bekend.

45. Bij sluiten van een app terugkeren naar live tv/waar je was.
Dit is een lastige. Vanuit Google is het verplicht dat de homeknop je altijd terugbrengt naar het hoofdscherm. Bij veel apps is dat ook de manier om het te sluiten. Dus dan kunnen we het niet mogelijk maken dat je terugkeert naar waar je was. Apps waar je met de terugknop uitgaat zou je in principe dan moeten terugbrengen waar je was. Maar ook dat hangt een beetje af van hoe de app zelf in elkaar zit. Dus voor nu is dit niet iets waar wij verwachten verandering in te brengen.

 

(ik werk het gemarkeerde antwoord bij)

Ik wil weten dingen als 

  • welke zenders zou je nog meer ondertiteling willen
  • wat bedoelen jullie precies met 'de gesproken taal te ondertitelen?'
  • andere dingen die je kunt bedenken

Hoi Erik. Er is redelijk vaak vraag naar de ondertiteling (die dan uiteraard Italiaans is) bij Rai Uno. Standaard biedt Rai dat via TT 777 maar dat kan dus niet op de box. Het werkt momenteel ook (nog) niet via de ondertitel knop op het scherm.

# andere dingen die je kunt bedenken

Teletekst mogelijk op danwel van alle zenders die dat aanbieden. En dan bedoel ik gewoon de TT berichten en niet de ondertiteling. Zenders met TT zijn oa sommige regionalen, ARD, ZDF, WDR, Rai.

Reputatie 7

Hoi Erik. Er is redelijk vaak vraag naar de ondertiteling (die dan uiteraard Italiaans is) bij Rai Uno. Standaard biedt Rai dat via TT 777 maar dat kan dus niet op de box. Het werkt momenteel ook (nog) niet via de ondertitel knop op het scherm.

Ja, dat klopt. Dat is ook wat ik zei. Het gaat nog wel even duren voor er ondertiteling bij Rai Uno is. 

 

Teletekst mogelijk op danwel van alle zenders die dat aanbieden. En dan bedoel ik gewoon de TT berichten en niet de ondertiteling. Zenders met TT zijn oa sommige regionalen, ARD, ZDF, WDR, Rai.

Teletekst is geen ondertiteling, dus dit is een ander verzoek :)

Teletekst zoals op de oude ontvangers kan niet op de TV+

Dat moet door middel van apps. Met de NPO hebben we in overleg kunnen regelen dat zij hun app ook voor Android TV beschikbaar hebben kunnen maken. Zodat die app dus op de TV+ Box te installeren is. 

Een aantal andere zenders die teletekst hebben, hebben ook apps. Alleen die apps zijn (zag ik) vaak niet beschikbaar voor Android TV. Daar kunnen wij een vraag voor uitzetten. Maar vaak heeft het voor een zender meer impact als de gebruikers zelf (ook) aangeven dat zij iets willen.

Dus het advies is dan ook om te kijken welke van de door jou gewenste zenders een teletekst app heeft, en hen benaderen of ze die ook voor Android TV beschikbaar kunnen maken. 

Dan moeten de TV+ kijkers het maar doen met de websites van de teletekst van ARD, ZDF, WDR en Rai TT.

FF via Android telefoon in Play Store gekeken:

RAI heeft wel een Android TT app. Maar die is (nog) niet geschikt voor Android-TV.

De app van ARD hebben ze al héél lang niks mee gedaan, niet eens op mijn telefoon te downloaden. Dat gaat dus voor Android-TV ook niks worden.

ZDF heeft geen app voor de teletekst.

WDR niet op gezocht.

Deze websites hebben ook een 'mobiele’ weergave. Vrijwel iedereen heeft wel een laptop / smartphone. 

ARD Teletekst online.
ZDF Teletekst online.
WDR Teletekst online.
RAI Teletekst online.

Geen van de regionalen die nog tt hebben hebben hier een app of web-weergave voor. Het nieuws is te lezen via de gewone app / website.

Reputatie 7
Badge +20

Teletekst sterft langzaam uit.

Begin jaren ‘80 was het nieuw en ook iets bijzonders, ook omdat toen nog niemand een computer en internet had.

 

Mijn vraag is, hoeveel aandacht moet je nog aan teletekst besteden?

Iedereen heeft een mobiele telefoon waarop je teletekst perfect kan lezen (volgens mij zelfs sneller en makkelijker). 

 

Inderdaad @joop2011 

Mijn moeder, nu 85, heeft vlak voor haar 83-ste verjaardag haar eerste smart phone gekocht. En al na een maand was ze super enthousiast. Ook over de NOS Teletekst app! Sindsdien…. teletekst, bankieren, puzzelwoordenboek, Wordfeud, Whatsapp, foto's maken én bewerken en meer via de phone.

Maar er zijn er velen, ook rond de 50, die nog wat ouderwets zijn.

Vernieuwers van oude abonnementen komen vaak met opmerkingen. Overigens onbegrijpelijk dat men een abonnement, waar men geen problemen heeft met internet en tv en wat ook bevalt, wijzigt. Meestal voor een verschil van nog geen 3 €. Erg Hollandsch.

Reputatie 7

Overigens onbegrijpelijk dat men een abonnement, waar men geen problemen heeft met internet en tv en wat ook bevalt, wijzigt. Meestal voor een verschil van nog geen 3 €. Erg Hollandsch.

Het is echt niet alleen de prijs waarom men een abonnement wijzigt. In het geval van TV+ denk ik dat er ook veel abonnees die keuze maken omdat de TV+ Box een Android TV is en dus ook grote voordelen biedt m.b.t. apps. Zo is bijvoorbeeld F1TV Pro wel op de TV+ Box te installeren maar niet op de “oude” TV ontvangers.

Reputatie 1
Badge

Feature request:

  • KPN+ box op stand-by na stroomuitval.

Op dit moment gaat de KPN+ box online na een stroomuitval. Deze dient dan handmatig in stand-by of uit gezet te worden.

Reputatie 7

Feature request:

  • KPN+ box op stand-by na stroomuitval.

Op dit moment gaat de KPN+ box online na een stroomuitval. Deze dient dan handmatig in stand-by of uit gezet te worden.

Dit is een bug, @Bastion, en die is op de radar bij het team. We hadden gehoopt dit in de huidige firmware update te kunnen oplossen maar dat is helaas niet gelukt. Hopelijk snel. 

Reputatie 2
Badge

Ik wil toch nog eens benadrukken dat ik punt 3 een eigen zenderlijst toch wel erg belangrijk vind.

De radiozenders gebruik ik geen van alle, bovendien heb ik geen behoefte aan een lijst met zenders waar ik toch niet naar kijk.

Ik weet dat het in de planning staat, maar dat is een beetje vaag.

In aansluiting met de zenderlijst is ook van belang om iets met favorieten te doen, behalve dan ze een “hartje” mee te geven. Daar ik verder niks mee en dat is erg jammer.

Reputatie 7
Badge +20

Het staat inderdaad op de planning. Wanneer het ook daadwerkelijk gaat komen kan ik niets over zeggen. Is nog geen duidelijkheid over. 

@clmdriessen schrijft: In aansluiting met de zenderlijst is ook van belang om iets met favorieten te doen, behalve dan ze een “hartje” mee te geven. Daar ik verder niks mee en dat is erg jammer.

Er gebeurt wel ietsje meer dan alleen het hartje. Onder tabje 'favorieten’ (bij Nu op TV) zie je dan alleen je favoriete zenders. Waarvandaan je snel een keuze van een zender kunt maken.

In de apps van smart-tv, laptop en telefoon gebruik ik dat veel.

Op de Arris had ik een tijdje een favorieten lijst. Met in de gids dus ook alleen die zenders.

Maar merkte dat ik toch wel vaak programma's (vaak films) miste op andere zenders. Want die zag ik zelfs niet in de gids natuurlijk.

De favorieten zoals in de app vind ik dus prettig. En in de gids wil ik gewoon álle zenders. Al zou ik die voor kleine kinderen inderdaad willen skippen. Dat zouden wat mij betreft 2 verschillende instellingen mogen zijn. Maar dat is teveel gevraagd vermoed ik. Dus weet ik de nummers van mijn meest favorieten uit m'n hoofd. Ook handig in de gids ;) .

Reageer