Feature requests KPN TV+

  • 18 March 2023
  • 625 reacties
  • 26920 keer bekeken


Toon eerste bericht

625 reacties

Ik lees juist dat HD+ wel op de planning staat alleen geeft KPN, zoals gebruikelijk, geen termijn. Overigens ben ik ervan overtuigd dat het dit keer niet echt lang zal gaan duren.

'Ben bang dat het net zo "snel" zal gaan als de glaszenders op1 ….
Maar hopelijk heb ik het mis.

Er is een tijd terug door een KPN medewerker uit het TV developmentteam een termijn van twee maanden genoemd. KPN kennende zal het dus wel een half jaar gaan zijn maar zo'n drama als met HD-"Glas" op 1 verwacht ik niet.

@wjb het HD-“glas” is dus half vol in jouw optiek 😁

Reputatie 7

Hier stukjes uit het bericht van die medewerker van het TV development team.

Bron

 

Ik ben overigens benieuwd naar de bitrates van HD+.

Zoals ik het lees wordt de naam HD-"Glas" vervangen door HD+ en worden de originele (14Mbps) streams van NPO gebruikt. Dan zou dan betekenen dat kanaal 1 t/m 3 (NPO) 14Mbps gaan worden en kanaal 4 t/m 10 de oorspronkelijke HD-"Glas" streams van 12,5Mbps zullen zijn.

Ik hoop dat @Jeroen-bart Engelen nog wat meer over HD+ kan en mag vertellen.

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

Weet jij ook al of alle andere HD kanalen ook in de originele stream komen?

Want dat zou echt super zijn.

Alvast mijn hartelijke dank,

Joop

Reputatie 7

Weet jij ook al of alle andere HD kanalen ook in de originele stream komen?

Zie mijn vorige bericht voor wat ik verwacht.

Ik verwacht dus drie zenders met 14Mbps (de NPO zenders), zeven zenders met 12,5Mbps (de Nederlandse commerciëlen) en verder de gewone HD (en SD) zenders.

Reputatie 7
Badge +28

Het zou jammer zijn als het bij die tien zenders blijft. Via Digitenne worden 34 zenders uitgezonden in een beeldkwaliteit die te vergelijken is met de glaszenders van KPN TV.

Nu is dat perfecte plaatje niet persé bij iedere zender nodig, maar bij sportzenders zoals ESPN en Eurosport is de beeldkwaliteit best belangrijk vanwege de vele snelle bewegingen.   

  

Reputatie 7

Via Digitenne worden 34 zenders uitgezonden in een beeldkwaliteit die te vergelijken is met de glaszenders van KPN TV.

Dat zijn naar mijn weten gewoon dezelfde streams als die ook door het gewone TV platform gebruikt worden alleen dan "geupscaled" naar 1080p50 en van upscalen wordt de kwaliteit niet beter, dat kan alleen als er een betere bron gebruikt wordt.

Reputatie 7
Badge +8

 

Ik ben overigens benieuwd naar de bitrates van HD+.

Zoals ik het lees wordt de naam HD-"Glas" vervangen door HD+ en worden de originele (14Mbps) streams van NPO gebruikt. Dan zou dan betekenen dat kanaal 1 t/m 3 (NPO) 14Mbps gaan worden en kanaal 4 t/m 10 de oorspronkelijke HD-"Glas" streams van 12,5Mbps zullen zijn.

Ik hoop dat @Jeroen-bart Engelen nog wat meer over HD+ kan en mag vertellen.

 

Ik weet niet wat ik mag vertellen. Ik was toevallig hier om te kijken of een moderator al een aankondiging heeft gemaakt over wat ik vandaag te horen heb gekregen 😉

Reputatie 7
Badge +28

Spannend, mogelijk is @Bram_  nog online? 

Reputatie 7
Badge +20

@Jeroen-bart Engelen Mag je al een tipje van de sluier lichten? 

@Noordzee inderdaad spannend, ik ben heel erg benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +17

Spannend, mogelijk is @Bram_  nog online? 

@Noordzee non-stop. 😉

Reputatie 7
Badge +8

Spannend, mogelijk is @Bram_  nog online? 

@Noordzee non-stop. 😉

Staat de aankondiging van de april updates er al? 😁

Reputatie 7
Badge +25

 

Ik ben overigens benieuwd naar de bitrates van HD+.

Zoals ik het lees wordt de naam HD-"Glas" vervangen door HD+ en worden de originele (14Mbps) streams van NPO gebruikt. Dan zou dan betekenen dat kanaal 1 t/m 3 (NPO) 14Mbps gaan worden en kanaal 4 t/m 10 de oorspronkelijke HD-"Glas" streams van 12,5Mbps zullen zijn.

Ik hoop dat @Jeroen-bart Engelen nog wat meer over HD+ kan en mag vertellen.

 

Ik weet niet wat ik mag vertellen. Ik was toevallig hier om te kijken of een moderator al een aankondiging heeft gemaakt over wat ik vandaag te horen heb gekregen 😉

Tease jij 😅. We communiceren over de komende update op de dag dat de testgroep ‘m krijgt. En dat is als het goed is maandag. Dus nog even geduld. Want dan kunnen we ook gelijk eventuele vervolgvragen beantwoorden.

Reputatie 7

 op de dag dat de testgroep ‘m krijgt.

Welke "testgroep"?

Reputatie 7
Badge +28

 op de dag dat de testgroep ‘m krijgt.

Welke "testgroep"?

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

bron :

 

Reputatie 7
Badge +8

Ja, de uitrol van software is verdeeld over verschillende groepen. Het begint altijd met een interne groep van KPN medewerkers. Dan gaat het naar een grotere test groep waarin ook klanten zitten. Dan volgt een grotere groep van normale klanten. En dan een nog grotere, enz. Totdat alle klanten de software hebben. We doen dit gefaseerd om, als er toch iets niet goed is met de software, niet meteen iedereen te raken. En ook omdat het kan zijn dat de software een onbedoelde extra stress op de back-end kan opleveren, en dat willen we in de gaten houden. Dat is iets wat we door schade en schande hebben geleerd 😕

Reputatie 7

Dat is iets wat we door schade en schande hebben geleerd 😕

Dat kunnen wij ons als klant helaas nog heel goed herinneren. 😖

Reputatie 7
Badge +28

 

Ik ben overigens benieuwd naar de bitrates van HD+.

Zoals ik het lees wordt de naam HD-"Glas" vervangen door HD+ en worden de originele (14Mbps) streams van NPO gebruikt. Dan zou dan betekenen dat kanaal 1 t/m 3 (NPO) 14Mbps gaan worden en kanaal 4 t/m 10 de oorspronkelijke HD-"Glas" streams van 12,5Mbps zullen zijn.

Ik hoop dat @Jeroen-bart Engelen nog wat meer over HD+ kan en mag vertellen.

 

Ik weet niet wat ik mag vertellen. Ik was toevallig hier om te kijken of een moderator al een aankondiging heeft gemaakt over wat ik vandaag te horen heb gekregen 😉

Tease jij 😅. We communiceren over de komende update op de dag dat de testgroep ‘m krijgt. En dat is als het goed is maandag. Dus nog even geduld. Want dan kunnen we ook gelijk eventuele vervolgvragen beantwoorden.

De druk werd te groot. 😉 

De informatie over de komende update is nu al geplaatst. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Het komt bij TV+ nog wel eens voor dat er last minute dingetjes wijzigen rondom updates. Daarom kiezen we er bij TV+ updates voor die pas te publiceren op de dag dat ook de eerste groep (de preselectie) hem krijgt. Dan kunnen we er vrij zeker van zijn dat er niet echt meer iets wijzigt. Hoewel het dan alsnog kan voorkomen dat we na publicatie iets moeten aanpassen. De update naar 1.95.2, bijvoorbeeld, was eerst ook 1.95.1. Maar op de dag dat de uitrol naar iedereen plaatsvond is er nog een last minute bugfixje rondom zomertijd gedaan. Dit verhoogde het versienummer naar 1.95.2. En deze versie is toen naar iedereen gegaan, inclusief de preselectie die een paar dagen eerder de 1.95.1 kreeg. Dus dat hebben we toen aangepast in het artikel en de titel. 

 

Met deze update van komende maandag introduceren we een groot iets. Groot iets is ook een grotere potentie dat er iets mis gaat of last minute iets veranderd. Dus ook in dit geval was het plan om te wachten tot maandag. Alleen is er ook vandaag een nieuwsbrief uitgegaan naar klanten waarin deze update met verbeterde HD beeldkwaliteit al wordt benoemd. Dus leek het ons verstandiger om de update hier dan ook maar vast live te zetten. 

Reputatie 7
Badge +8

Met deze update van komende maandag introduceren we een groot iets. Groot iets is ook een grotere potentie dat er iets mis gaat of last minute iets veranderd. Dus ook in dit geval was het plan om te wachten tot maandag. Alleen is er ook vandaag een nieuwsbrief uitgegaan naar klanten waarin deze update met verbeterde HD beeldkwaliteit al wordt benoemd. Dus leek het ons verstandiger om de update hier dan ook maar vast live te zetten. 

Nieuwsbrief is dan zeker ook naar een selecte groep klanten gegaan? Niks gehad namelijk 

Reputatie 7
Badge +30

Ga ik wel vanuit, ik heb hem, bijvoorbeeld, ook niet.

Reputatie 7
Badge +30

Aanvullende updates!

6. Het kunnen aanpassen van het hoofdscherm gaat specifiek om het aanpassen van welke tegelrijen zichtbaar zijn en in welke volgorde. 

7. Staat niet op de planning.

13. Vooralsnog niet.

14. Gaan ze over nadenken, zou niet heel moeilijk moeten zijn. Geen prognose verder.

18. Nog geen duidelijkheid. Ik heb wel aangegeven dat dit op de interactieve boxen ook kan.

20. Dit is technisch lastig. Het team wil eerst andere issues oplossen voor ze hier naar willen en kunnen kijken. 
En dit antwoord geldt ook voor de terugkeer van HDR/SDR opties. 
 

Ik pas mijn gepinde antwoord even aan zodat dit ook gelijk bovenaan zichtbaar is.  

Echt teleurstellend dat het team naar blijkt minder prioriteit aan de HDR/SDR functie geeft. In mijn ogen een gemiste kans om de gebruikerservaring aanzienlijk te verbeteren.

Echt teleurstellend dat het team naar blijkt minder prioriteit aan de HDR/SDR functie geeft. In mijn ogen een gemiste kans om de gebruikerservaring aanzienlijk te verbeteren.

Inderdaad. Onacceptabel @Erik_  dit moet echt op korte termijn beschikbaar zijn.

Reputatie 4
Badge +3

Dit is technisch lastig. En dit antwoord geldt ook voor de terugkeer van HDR/SDR opties. 

 

Toch bijzonder dat dit schijnbaar niet technisch lastig lijkt te zijn op andere Android TV settopboxen gebruikmakend van dezelfde chipset. (Bijvoorbeeld de Nokia Streamingbox 8010, waar toevallig twee weken geleden een firmware update voor verscheen die DolbyTrue HD (passthrough) en SDR/HDR issues oplost)

Nog bijzonderder is natuurlijk dat de auto SDR/HDR optie gewoon beschikbaar was en moedwillig verwijderd is.

Reputatie 4
Badge +3

Echt teleurstellend dat het team naar blijkt minder prioriteit aan de HDR/SDR functie geeft. In mijn ogen een gemiste kans om de gebruikerservaring aanzienlijk te verbeteren.

Een OLED TV stelt het volgens mij ook niet echt op prijs dat HDR continu geactiveerd is. Waar mogen we de schadeclaim indienen? 😁

Reageer